پرسشنامه
کیفیت خدمات دانشگاه ها و مراکز آموزشی
پرسشنامه کیفیت خدمات دانشگاه ها و مراکز آموزشی |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه کیفیت خدمات دانشگاه ها و مراکز آموزشی
پاورپوینت آشنایی با طرزکار میکروسکوپ نوری
دانلود پاورپوینت آشنایی با طرزکار میکروسکوپ نوری جهت رشته شیمی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات | 12 |
حجم | 384 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | شیمی |
پاورپوینت آشنایی با طرزکار میکروسکوپ نوری
میکروسکوپهای نوری معمولی که در تحقیقات بیولوژیکی و پزشکی بکار میروند دو
دسته میباشند. یک دسته دارای چشمه نوری مجزا از میکروسکوپ میباشند و
دسته دوم میکروسکوپهایی میباشند که دارای چشمه نوری تعبیه شده در
میکروسکوپ میباشند. میکروسکوپهای معمولی مدرن مورد استفاده از نوع دوم
میباشد و تقریبا ساخت و استفاده نوع اول منسوخ شده است. میکروسکوپ نوری یا
ریزنمای نوری یکی از انواع میکروسکوپ است که از نور مرئی و سیستمی متشکل
از چند لنز برای بزرگنمایی اجسام، موجودات و ساختار موادی که با چشم غیر
مسلح قابل بررسی نیستند، کاربرد دارد. میکروسکوپهای نوری انواع مختلفی
دارند که از ساده شروع تا میکروسکوپهای بسیار پیچیده برای وضوح بالاتر
استفاده میشوند. ساختمان اصلی میکروسکوپ نوری شامل عدسی چشمی و عدسی شیئ،
دسته یا بدنه صفحه چرخان، صفحه میکروسکوپ، دیافراگم، منبع نور، گیرههای
صفحه، پیچ ماکرومتری، پیچ میکرومتری و پایه است.
فهرست مطالب
میکروسکوپهای نوری
اجزا تشکیل دهنده میکروسکوپ نوری
اجزای نوری
اجزای مکانیکی
لام
لام لامل
لامل
پرسشنامه
کیفیت خدمات دانشگاه ها و مراکز آموزشی
پرسشنامه کیفیت خدمات دانشگاه ها و مراکز آموزشی |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه کیفیت خدمات دانشگاه ها و مراکز آموزشی
فصل
دوم مرور ادبیات پژوهش کیفیت خدمات درک شده (آموزشگاه ها دانشگاه ها)
فصل دوم مرور ادبیات پژوهش کیفیت خدمات درک شده (آموزشگاه ها دانشگاه ها و مر |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 281 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
فصل دوم
پژوهش
مرور ادبیات
کیفیت خدمات درک شده
2-2- خدمات
2-2-1- تعریف خدمات
2-2-2- ویژگیهای خدمات
2-2-2-1- ناملموس بودن
2-2-2-2- تفکیکناپذیری
2-2-2-3- تغییرپذیری
2-2-2-4- فناپذیری
2-2-2-5- مالکیت
2-2-3- اهمیت خدمات
2-2-3-1- وفاداری مشتری
2-2-3-2- رضایت مشتری
2-3- کیفیت خدمات
2-3-1- مفاهیم و تعاریف
کیفیت
2-3-2- تعریف کیفیت خدمات
2-3-3- عوامل تعیینکننده کیفیت
خدمات
2-3-3-1- اجزای مقیاس کیفیت خدمات
2-3-4- ارزش درک شده
2-4-
کیفیت خدمات آموزشی
2-5- کیفیت خدمات آموزش عالی
2-5-1-مدلهای موجود
در کیفیت خدمات آموزشی
2-6- پیشینه تحقیق
2-6-1- مروری بر پیشینه
داخلی تحقیق
2-6-2- مروری بر پیشینه بینالمللی تحقیق
2-7- چهارچوب
مفهومی
همراه با رفرنس
مبانی
نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک
مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
کیفیت خدمات الکترونیک
کسب و کار الکترونیک
این واژه برای اولین بار در سال 1997 توسط شرکت آی بی ام مطرح گردید. کسب و کار الکترونیک مفهومی عامتر از تجارت الکترونیک را در بر میگیرد. تجارت الکترونیک بیشتر تکیه بر ارتباط بیرونی بنگاه یا فرد دارد. در حالی که کسب و کار الکترونیک علاوه بر ارتباطات بیرونی به استراتژی درون سازمان نیز اشاره دارد و شامل تجارت الکترونیک[1]، هوشمندی شرکتها[2]، مدیریت روابط با مشتری، مدیریت زنجیره تأمین و برنامه ریزی منابع سازمان[3] میشود. به طور خلاصه کسب و کار الکترونیک تلفیق سیستم ها و فرآیندها و زنجیره های تأمین و کل بازار با استفاده از اصول و فناوریهای مرتبط با استفاده از ابزار اینترنت است که در هفت بخش ارائه می شود:(شامبور و لو. جی، 2013)
1- شرکت با مصرف کننده؛ 2- شرکت با شرکت؛
3- مصرف کننده با مصرف کننده؛ 4- شرکت با دولت؛
5- دولت با مصرف کننده؛ 6- شرکت با کارکنان؛
7- شخص با شخص؛
2-3.تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک به عنوان یکی از پدیده های بزرگ قرن 21 تعاریف مختلفی داراست که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
اتحادیه اروپا در سال 1997 آن را به شکل زیر تعریف کرد:
تجارت الکترونیک بر پردازش و انتقال الکترونیک داده ها شامل متن، صدا و تصویر مبتنی است. تجارت الکترونیک فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیک کالاها و خدمات و تحویل فوری مطالب دیجیتالی و انتقال الکترونیک را دربر دارند(بویه و همکاران، 2009).
تجارت الکترونیک که تا چندی قبل به تعداد معینی از سازمانها محدود می شد، در حال ورود به عصر جدیدی است که در آن تعداد زیادی مصرف کننده در شبکه حضور دارند. به علاوه محتوای آن از حیطه مبادله دادههای مربوط به سفارش دادن یا قبول سفارش فراتر رفته و فعالیتهای عمده تجاری از قبیل تبلیغات، آگهی، مذاکرات، قراردادها و تسویه حسابها را نیز در برگرفته است. زمینه های کاربرد تجارت الکترونیک بسیار گستردهتر از مبادله کالا و خدمات و وجوه است. تجارت الکترونیک مزایا و ویژگیهای متعددی داراست که در یک دسته بندی کلی میتوان آنها را به شرح ذیل تقسیم کرد:
2-4.بانکداری الکترونیکی
برای شناخت هر پدیده ای لازم است تا ابتدا تعریف مشخصی از آن پدیده و عوامل و متغیرهای مرتبط با آن ارائه کرد. برای بانکداری الکترونیک تعاریف گوناگونی ارائه شده که از آن جمله میتوان به تعاریف زیر اشاره کرد.
فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با واسطههای ایمن و بدون حضور فیزیکی؛
بانکداری الکترونیک شامل سیستمهایی است که مشتریان را قادر میسازد تا در سه سطح اطلاعرسانی، ارتباط و تراکنش از خدمات و سرویسهای بانکی استفاده کنند(بویه و همکاران، 2009).
الف- اطلاع رسانی: این سطح ابتدایی ترین سطح بانکداری اینترنتی است. بانک، اطلاعات مربوط به خدمات و عملیات بانکی خود را از طریق شبکههای عمومی یا خصوصی معرفی می کند.
ب– ارتباطات: این سطح از بانکداری اینترنتی امکان انجام مبادلات بین سیستم بانکی و مشتری را فراهم میآورد. ریسک این سطح در بانکداری الکترونیک بیشتر از شیوه سنتی است. برای جلوگیری از هرگونه تلاش غیر مجاز برای دسترسی به شبکه اینترنتی بانک و سیستم های رایانهای به کنترلهای مناسبی نیاز است.
[1] - EC
[2] - BI
[3] - ERP
مقاله
درمورد مدیریت کیفیت فراگیر در خدمات کتابداری و اطلاعرسانی
مقاله درمورد مدیریت کیفیت فراگیر در خدمات کتابداری و اطلاعرسانی |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 63 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
*مقاله درمورد مدیریت کیفیت فراگیر در خدمات کتابداری و اطلاعرسانی*
مدیریت کیفیت فراگیر در خدمات کتابداری و اطلاعرسانی
مقدمه
هدف من از این
مقاله برجستهکردن برخی از نتایج عمدة پروژة دکترای خود [9 ] در موضوع
مدیریت کیفیت در بخش خدمات کتابداری و اطلاعرسانی است. در این مقاله از
میان مباحثی که در خود رساله به آن پرداختهام بیشتر به جوانب عملی
خواهم پرداخت تا ملاحظات نظری. در عین حال احساس میکنم که لازم است
بحث را با برخی تعاریف اساسی شروع کنم، چرا که کلماتی مثل کیفیت و سیستم
در نظر افراد مختلف معانی متفاوتی دارند؛ به عبارت دیگر این کلمات هم
معانی ضمنی و هم معانی صریح متفاوتی دارند.
سازمانهای خدماتی کتابداری
و اطلاعرسانی ــ کتابخانههای تخصصی، کارگزاران اطلاعرسانی، تولیدکنندگان
پایگاههای اطلاعاتی، و...ــ مأموریتهای گوناگونی دارند که نسبتاً پایدار
هستند و [علاوه بر آنها ] اهداف کاری کوتاهمدت و بلندمدتی نیز دارند. در
عین حال مأموریت کیفیت از مأموریتهای مشترک در تمام سازمانها است. این
آگاهی که مأموریت اساسی کیفیت در تمام سازمانهای خدمات کتابداری و
اطلاعرسانی، تأمین نیازهای مشتریان خود است و نه تولید کالاها و خدمات
اطلاعرسانی، باید برای هر مدیر و کارمند بخش اطلاعرسانی اهمیت حیاتی داشته
باشد. در محیط کیفیت فراگیر، مأموریت کیفیت را میتوان به شکل زیر خلاصه
کرد: «دستیابی به نتایج عالی به لحاظ رضایت استفادهکنندگان همراه با
حداقل استفاده از منابع و بهبود مداوم این نتایج در طی زمان.»
الگوی
زیر اجزای لازم برای تحقق مدیریت کیفیتی مشخص را نشان میدهد. سه عنصر
دخیل عبارتاند از: یافتههای استفادهکننده، فرآیندها و نظام
کیفیتی.
الگوی اساسی: نتایج استفاده کنندگان: |
نتایج استفادهکنندگان عبارت از
ارزیابیهایی هستند که از سوی استفاده کنندگان ارائه میشوند، یعنی رضایت
یا عدم رضایت استفاده کنندگان طبق استنباط آنها. نتایج استفاده کنندگان
شامل انتظارات تحقق نیافته، انتظارات برآورده شده و انتظارات جدیدتر
میشود.
فرآیندها ابزارهای مورد نیاز برای دستیابی به نتایج هستند. در آثار
مکتوب تخصصی، غالباً به فرآیندها با عنوان «فرآیندهای ارزش افزوده» اشاره
میشود، که نشان میدهند که ارزشهای استفادهکنندگان نظیر دستیابی،
گزینشگری، جامعیت و انطباقپذیری ایجاد شدهاند.
نهایتاً این الگو شامل
«نظام کیفیتی» میشود که اجزای ساختاری، فنی، مدیریتی، انسانی و اجتماعی
را که در مأموریت کیفیت مؤثرند در بر میگیرد. عناصر مهم نظام کیفیتی در یک
سازمان خدمات کتابداری و اطلاعرسانی، اجزایی نظیر رهبری، ارزشها و فرهنگ
سازمانی، اصول مدیریت کارکنان و استفاده از منابع فنی را شامل میشوند..دو
موضوع مؤکد مورد تأکید عبارتاند از:1ـ رابطة بین تواناییها و مهارتهای کاری
اطلاعرسانی حرفهای و مدیریت کیفیت فراگیر ــ یا این که مدیریت کیفیت
فراگیر تا چه اندازه منعکسکنندة اصول، ارزشها و اخلاق متخصصان اطلاعرسانی
است.بنابر نظریة جدید مدیریت کیفیت، بین اصول مدیریت کیفیت با مهارت و
دانش حرفهای تضادی وجود ندارد، اما آیا این گفته صحیح است؟ برای پرداختن
به این سؤال بر گرایشهای موجود در پیشرفتهای اخیر در عرصههای اصلی علم
اطلاعرسانی/مدیریت اطلاعرسانی تمرکز خواهم کرد.
2ـ دومین سؤال عمده به
رابطة بین مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری میپردازد. نوآوری و تغییر چالش
عمدهای را در پیش روی تمام سازمانهای خدمات کتابداری و اطلاعرسانی
میگذارند. بنابراین، بررسی میزان و چگونگی کمک مدیریت کیفیت فراگیر به
کتابخانه در تلاش برای به کارگیری نوآوریهای مدیریتی و فنی، جالب است.
برای پاسخ به سؤال دوم از دادههای یک پیمایش تجربی بر روی
تأمینکنندگان اطلاعات تجاری در دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد استفاده خواهیم
کرد [12 ] . در سالهای 1994ـ1993 پرسشنامهها برای نمونههای برگزیده از میان
اعضای مجامع حرفهای ارسال شد و 139 پرسشنامه بازگشت که نرخ پاسخ 60
درصدی را نشان میداد. پاسخ دهندگان، کل حلقة اطلاعاتی (کتابخانههای علمی
ــ پژوهشی و تخصصی، تولیدکنندگان پایگاههای اطلاعاتی، میزبانها، و...) را
زیر پوشش قرار میدهند. از همگرایی تا نفوذ
مدیریت کیفیت و علوم
اطلاعرسانی و کتابداری
در وضعیت حاضر مدیریت علوم اطلاعرسانی و
اطلاعرسانی تقریباً رشتههای اصلی را که در برنامههای آموزشی مدارس یا
دانشکدههای علوم اطلاعرسانی و کتابداری دنیای غرب گنجانده شدهاند زیر
پوشش میگیرند. فهرستی از رشتههای اسلامی علوم اطلاعرسانی در نمودار 1
نشان داده شده. این جدول رابطة بین رشتههای علوم اطلاعرسانی، جوانب
مدیریتی آنها (ستون دوم)، و رابطة آنها با سه جزء اساسی الگوی مدیریت
کیفیت فراگیر (نتایج، فرآیندها و نظام کیفیت) را نشان میدهد